Hoe ontvang je eenvoudig klantgegevens als je een fysieke onderneming hebt? - GoWallet | De Digitale Marketing Tool voor Horeca Ondernemers

Hoe ontvang je eenvoudig klantgegevens als je een fysieke onderneming hebt?

Dat is waar Peter zich al een tijdje aan stoorde...

"Het is toch jammer dat je geen idee hebt wie de klanten zijn in je winkel. Wanneer onze klanten online bestellen ontvangen we de klantgegevens met ons webshop systeem. Hierdoor kunnen we e-mails uitsturen en houden we onze klanten op de hoogte van nieuws en aanbiedingen."

Bij Peter komt de omzet toch nog steeds voor 80% van klanten die in de winkel kopen. Met e-mail marketing komt er best wat extra omzet binnen door vaste klanten die opnieuw bestellen.

Wat als je de klantgegevens van de klanten in je winkel ook in kaart willen brengen...hoe moet dat dan?

Het is best lastig om je klant tijdens het afrekenen naar zijn gegevens te vragen. Dit gebeurt niet omdat het te lang duurt en daardoor niet fijn aanvoelt. Mensen hebben daar helemaal geen zin.

"Onze klanten vinden het prima dat ze berichten krijgen van ons".

Klanten vinden het leuk om jouw aanbiedingen te ontvangen en jij als ondernemer vindt het interessant aangezien het zorgt voor extra omzet. Toch is het momenteel nog een gemiste kans voor de meeste ondernemers met een fysieke winkel.

Hoe los je dit op voor je bedrijf?

Je wilt graag de gegevens van jouw klanten ontvangen...
maar wat willen klanten graag van jou ontvangen?

Klanten worden graag gewaardeerd. Je kunt dit doen door wat extra aandacht te geven, korting te geven of gepaste aanbiedingen te doen. Kortom, je klanten belonen bij hun aankoop...dat werkt.

Om een beloning te pakken... daar willen klanten graag even iets meer moeite voor doen.

Met een digitaal beloningssysteem realiseer je direct een paar voordelen:

> Je klanten worden loyaler
> Je ontvangt de correcte klantgegevens
> Je kunt je klanten opvolgen met gepaste aanbiedingen

Voorheen hadden we de plastic klantenkaart of dáárvoor nog de zegeltjes en stempeltjes. Het nadeel is dat je hierbij enkel het eeste voordeel gaat realiseren.

De digitale klantenkaart is dé oplossing om de brug te slaan tussen offline en online. Jouw "offline" klanten worden meteen online in beeld gebracht en worden toegevoegd aan jouw klantenbestand. Je ontvangt bovendien heel waardevolle informatie zoals wie je klant is en wat ze hebben gekocht.

Hoeveel extra omzet zou dit kunnen opleveren voor jouw bedrijf?

Benieuwd hoe je met een digitale klantenkaart kunt starten?
Klik hier om 30 dagen volledig gratis te proberen >>>

Je maakt in enkele minuten je eigen digitale klantenkaart en je kiest zelf je beloningen die je wil geven. Je bedrijf staat meteen op GoWallet waardoor je ook nog eens gevonden wordt door duizenden consumenten die de GoWallet gebruiken.

We zijn alvast erg benieuwd hoeveel extra omzet je gaat doen wanneer je bent gestart met klantgegevens inzetten voor je marketing.

Wist je trouwens dat je je klantgegevens kunt uploaden bij Facebook en advertenties kunt tonen aan de klanten die bij jou hebben gekocht.
Check de Facebook marketing blogs voor meer tips hierover.

Ow ja...wanneer je je klanten online gaat benaderen is het natuurlijk handig dat je een goed werkende website hebt.
Dan heb ik het over een degelijk webshop systeem of een reserveringssysteem.

Klik hier om onze blogs te lezen over handige tools en systemen.

Share this article

Comments

  • 27/06/2018

    Of gratis WIFI aanbieden met een drempel om minimaal je e-mailadres in te vullen ;-).

    • Charlotte de Ridder
      27/06/2018

      Heel juist Peter! Dat is handig voor de consument en waardevolle data voor de ondernemer. Bedankt voor je reactie.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *