Klanten uit je fysieke winkel automatisch retargeten op Facebook? - GoWallet | De Digitale Marketing Tool voor Horeca Ondernemers

Klanten uit je fysieke winkel automatisch retargeten op Facebook?

Facebook marketing is geweldig om je bezoekers te retargeten. Retargeten betekent specifiek die mensen die op je website zijn geweest te gaan volgen. Enkel die groep mensen ga je dan "targeten" met een advertentie.

Deze mensen kennen je al. Deze groep is geen "cold audience" meer. Het is logisch dat deze mensen sneller bij jou gaan kopen, aangezien ze je al hebben bezocht en in kleine of grote mate ook al een band hebben met jouw bedrijf. De conversie tot aankoop is dus hoger bij deze groep.

Weet je wat nu echt het allermooiste is van Facebook ads? Je kunt ook een lookalike audience maken. Dit betekent concreet dat Facebook bijvoorbeeld 100.000 nieuwe mensen zoekt die heel erg lijken op jouw huidige klanten.

Met een online shop of website is dit echt kinderspel. Je plaatst je Facebook pixel op je website pagina's. Alle klanten die op je bedanktpagina komen (dus na een aankoop). Deze klanten komen automatisch in een audience. Van zodra je een paar honderd klanten hebt in deze audience, dan maak je een lookalike. Voila.

Facebook hun ultra slimme algoritme zoekt nu automatisch nieuwe klanten voor jou. Werkt dit? Hell yeah! :-) Er werkt voor onze klanten NIKS zo goed als deze soort targeting.

Allemaal goed en wel voor de online shops.

Maar hoe zit dat nu met de fysieke locaties?

Daar gaat dit toch niet zo simpel...of toch wel?

Stel je eens voor dat elke klant die afrekent bij jou in de zaak automatisch in een audience komt in je Facebook ads account....

In mijn vorige blog: "Hoe ontvang je eenvoudig klantgegevens als je een fysieke onderneming hebt?" heb je al kunnen ontdekken hoe je zeer eenvoudig en op een slimme manier die klantgegevens binnenhaalt.

Hoe geweldig zou het zijn als jij al je klanten opnieuw kunt bereiken met FB advertenties? Of via SMS, e-mail en andere messaging?

Vergeet uiteraard niet om een lookalike te maken van je huidige klanten. Hoe groter je audience wordt van je klanten in je winkel, hoe beter Facebook je gaat helpen met het vinden van nog meer ideale klanten voor je bedrijf.

Ben je benieuwd hoe je nu concreet aan de slag gaat hiermee? Vraag je je af hoe jij die klantgegevens in je FB ads account krijgt? Lees dan hier verder >>>

Hoe zit het eigenlijk bij jou?
Ben jij ook al lekker bezig met Facebook marketing?
Of moet je nog beginnen met het inzetten van het blauwe monster?

Geef je reactie hieronder of deel dit bericht wanneer je het waardevolle info vindt.

PS: Start vandaag met GoWallet en probeer volledig gratis voor 30 dagen >>>

Share this article

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *