Klantgegevens in je Facebook Ads account importeren - GoWallet | De Digitale Marketing Tool voor Horeca Ondernemers

Klantgegevens in je Facebook Ads account importeren

In een eerdere blog ontdekte je dat het eindelijk mogelijk is om je "offline" klanten te retargeten met Facebook advertenties. Ik ga je nu duidelijk maken hoe jij je klanten opnieuw kunt bereiken met FB advertenties.

Elke keer een klant bij jou iets koopt en afrekent aan de kassa scant je klant zijn digitale klantenkaart. De klant krijgt zijn verdiende spaarpunten en jij ontvangt de gegevens van de klant in je dashboard van GoWallet. Naast de klantgegevens is het ook mogelijk om de bestelde items te laten ontvangen door GoWallet.

Wat betekent dit nu concreet?
Jij beschikt nu over de volgende info:

- Wie
- Wat (welke producten)
- Wanneer

Koppel nu je Facebook ads account aan GoWallet en je ziet je klanten beschikbaar worden in een "audience".
Deze doelgroep bestaat uit jouw "offline" klanten die je nu "online" gaat targeten met een advertentie. Aangezien je weet wat je klanten hebben gekocht kan je ook upselling en cross selling campagnes gaan toepassen.

Laten we dit duidelijk maken met een praktisch voorbeeld zodat je direct beseft hoe krachtig dit is.

Michael heeft een kledingwinkel in Amsterdam en maakt gebruik van een kassasysteem met een bonnenprinter en GoWallet. 's Middags komt er een klant aan de kassa die een Armani jeansbroek en blaser koopt. Direct na het afrekenen tovert de klant zijn smartphone met de digitale klantenkaart tevoorschijn en houdt deze voor de GoWallet scanner (dit kan eender welke QR code scanner zijn). De klant ziet meteen het aantal punten omhoog gaan en wordt hier blij van.

Ondertussen komt deze klant in een audience "alle klanten in de winkel in Amsterdam" in de Facebook ads account van onze kledingwinkel.

Hoe kan dat?

Facebook zoekt op basis van het e-mailadres deze klant op. Vind Facebook een match dan kun je nu advertenties tonen aan die klant die vandaag in je winkel is geweest.

Maar let op:

We maken nog een audience:
"klanten die Armani jeans hebben gekocht".

Uit ervaring weten we namelijk dat deze schoen perfect past bij die Armani jeans.

Wat zou er gebeuren als we een advertentie van deze schoen tonen aan de klant die al eerder de jeansbroek bij ons heeft gekocht? De klant ziet ook dat het wordt aanbevolen om te combineren met de jeansbroek die hij al heeft. Bovendien staat er ook dat al 39 anderen dit ook zo hebben gedaan.

De klant vindt het handig en kan inderdaad wel een paar nieuwe schoenen gebruiken. De bestelling wordt geplaatst en de klant kiest ervoor om het de volgende dag op te halen in de winkel in Amsterdam waar hij nog even gezellig een kopje koffie doet met Michael.

Begin je al te beseffen hoe eenvoudig het wordt om betere klantloyaliteit en meer omzet te creëren voor je bedrijf?

Het mooie is dat dit allemaal plug&play installeren is zonder moeilijk gedoe of peperdure software.

Benieuwd hoe we jou hiermee kunnen helpen?

Start vandaag en maak je online account bij GoWallet >>>

Share this article

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *