Van klantgegevens app naar meer omzet? - GoWallet | De Digitale Marketing Tool voor Horeca Ondernemers

Van klantgegevens app naar meer omzet?

by Charlotte de Ridder
klantgegevens-app
Als consumenten zitten we steeds meer op onze smartphone, maar gek genoeg gebruiken veel ondernemers nog steeds stempelkaarten en pasjes voor hun loyaliteitsprogramma of sturen nog folders rond met "Elke zaterdag 25% korting op spareribs". Daarmee verliezen ze de consument uit het oog. In dit artikel leer je hoe je met een loyaliteitsapp handig klantgegevens verzameld en direct inzet voor meer omzet voor jouw restaurant.
Het mobielgebruik van Nederlanders verandert niet alleen ons fysieke gedrag (we lezen eerder blogs en nieuwssites dan de papieren krant), maar natuurlijk ook ons online gedrag. We googelen steeds meer via voice command en verifiëren prijzen en beschikbaarheid in een restaurant, al dan niet van de concurrent. De mobiel hebben we altijd bij ons en ook het mobiel betalen vertoond een stijgende lijn. Waarom gebeurt het registreren van een klantnummer dan nog zoveel via een plastic pasje? Of nog erger: waarom wordt soms zelfs de aankoop beloont met een stempel op een papieren kaartje? Want daarmee heb je als ondernemer totaal geen zicht op het bestedingsgedrag van je gasten.

Loyaliteitsapp verzamelt klantgegevens

Een app heb je altijd op je mobiel staan, dus met een loyaliteitsapp heb je geen uitpuilende portemonnee meer voor die ene keer dat je opeens besluit die winkel binnen te lopen. De medewerker heeft inderdaad net zo snel een mobiel scherm als een pasje gescand, maar daar houdt de vergelijking verder op. Want de app verzamelt ook gegevens van jouw gasten en dat geeft ondernemers interessante nieuwe mogelijkheden om de gast beter te begrijpen en meer omzet te genereren. Met deze gegevens kun je jouw gasten opnieuw benaderen!

Door middel van een loyaliteitsapp hoef jij nooit meer te hopen dat iemand weer een keertje terug komt, of te hopen dat jouw restaurant opvalt bij een recensiewebsite zoals bijv. Iens of Tripadvisor. Vanaf nu heb jij de controle en bepaal jij zelf wanneer, hoe en wie jouw acties zien. Jij beschikt namelijk over alle gegevens van de klant, allemaal in één platform. Met deze gegevens hoef jij niet meer te flyeren in de hoop dat jouw flyer niet direct in de prullenbak belandt (wat het zeer waarschijnlijk wel doet), jij kunt namelijk met enkele klikken op de muis al jouw klanten een bericht sturen met een nieuwe actie en jij bent de enige die bepaalt hoe je dat doet en wanneer.

Klantgegevens app: GoWallet

GoWallet is een app die consumenten één verzamelpunt biedt voor de loyaliteitsprogramma’s van alle aangesloten winkels en horecagelegenheden. Daarmee voorkom je een wildgroei van loyaliteitsapps op je mobiel. Aanmelden doen consumenten gemakkelijk via de GoWallet app app. Jouw gasten voegen direct de spaarkaart toe aan hun GoWallet app. Vervolgens kunnen ze niet alleen bij ieder bezoek punten sparen, maar kun jij ze via de app belonen voor hun komst en op elk moment contacteren.
iphone-gif2-screens-transparent

Klantgegevens via GoWallet App

Het aanmelden voor GoWallet via de app zorgt niet alleen voor gemak voor jouw gasten, maar ook voor klantgegevens. Alleen al met e-mailadres en naam kun je vervolgens je nieuwsbriefbestand laten groeien, en doordat je exact de aankoopbedragen en bezoekmomenten registreert, leer je ook welke berichten en aanbiedingen helpen bij het creëren van meer omzet. De smartphone staat zo in het midden van de offline en online communicatie. GoWallet koppelt alles slim aan elkaar, voor zowel consument als voor jou, de ondernemer.
Sluit je ook aan bij onze HORECA 3.0 MARKETING groep op Facebook en ontvang meer van deze soort informatie, speciaal voor horeca ondernemers met ambitie om te groeien via digitale marketing en klantenbinding.

Share this article

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *